عمر ترموستات خودرو
عمر مفید ترموستات در خودروی من چقدر است؟

عمر مفید ترموستات در خودروهای مختلف متفاوت است. ترموستات یکی از قطعات مهم خودرو است که وظیفه اصلی آن ثابت نگه داشتن دمای موتور در یک میزان معین است.

این کار باعث افزایش طول عمر و سلامت موتور می شود. ترموستات در خودروهای مختلف درجه های گوناگونی دارد و به همین تاثیرات آن بر بخاری و یا گاها کولر خودرو مشهود است. عمر مفید ترموستات در خودروهای مختلف به شرایط کاری آنها بستگی مستقیم دارد. در حالت کلی میانگین کارکرد مفید ترموستات انواع خودروها مسئله ای است که ما در این متن به بررسی آن می پردازیم.

عمر مفید ترموستات در پژو

ترموستات در خودروهای پژو نسبت به دیگر خودروها معمولا کمتر است اما با این حال هیچ زمان مشخص و دقیقی برای تعویض این قطعه وجود ندارد. برای مثال در خودروهای پژو آمپر دما معمولا روی ۹۰ درجه می رسد و پس از آن به دلیل باز شدن دهانه ترموستات معمولا چند درجه ای کاهش دما رخ می دهد. اگر عکس این مسئله اتفاق افتاد و یا اینکه دما به بالاتر از ۹۰ رسید این نشانی از خرابی ترموستات است. برای جلوگیری از اتفاقات ناخواسته توصیه می شود هر ۴۰ هزار کیلومتر یا سالی یک مرتبه این قطعه مصرفی تعویض شود. نشت آب یا ضد یخ از زیر ماشین نیز یکی از علائم خرابی ترموستات خودروهای پژو به شمار می رود.

در این عکس نوشته می توانید علائم خرابی ترموستات یا درست کار نکردن ترموستات را در همه خودرو ها بررسی کنید.

علائم خرابی ترموستات خودرو

عمر مفید ترموستات در پراید چقدر است؟

عمر مفید ترموستات در خودروهای پراید به مانند دیگر خودروها هر۴۰ هزار کیلومتر یا سالی یکبار است. اما اگر متوجه بر هم خوردن دما موتور شدید به نحوی که خودرو دیر گرم شده و به محض گرم شدن جوش می آورد این مورد نشانه ای از خرابی ترموستات است.

جابجایی مکرر آمپر دما، نشت ضد یخ و آب از قسمت زیر موتور، افزایش مصرف سوخت و روغن موتور و همچنین ضعیف کار کردن موتور نشانه هایی از خرابی ترموستات پراید می باشند.

 

هشدار درباره ترموستات خودرو

عمر مفید ترموستات در سمند و رانا چقدر است؟

عمر مفید ترموستات در خودروهای سمند و رانا نیز به مانند خودروهای پژو کمتر و همچنین از حساسیت بیشتری برخوردار است. برای مثال یکی از شایع ترین علائم خرابی ترموستات خودروهای سمند عدم ثابت آمپر در محیط های شهر و یا جاده های کفی می باشد.

معمولا از ترموستات ۷۵ در خودروهای سمند و رانا استفاده می شود و به همین دلیل بسته به نوع ترموستات نباید دما از میزان تعیین شده بیشتر شود. همچنین نشت آب از زیر موتور و بد استارت خوردن خودرو پس از مسافت های طولانی نشانه ای از خرابی ترموستات سمند و رانا است.

توصیه:

بهتر است بسته به شرایط آب و هوایی منطقه با نظر تعمیرکاران حرفه ای ترموستات مناسب انتخاب شود تا عمر بهتری داشته باشد.

بحث و مشارکت شما
چه نکات دیگری می توان در مورد ترموستات گفت که جا افتاده؟
اصلا می توان برای ترموستات عمر دقیق گفت؟
اگر برند خوبی برای ترموستات می شناسید، به اشتراک بگذارید
در قسمت دیدگاه ها به اشتراک بگذارید