نخ دور فرمان خوب برای خودرو
راه شناخت نخ دور فرمان خوب چیست؟

انتخاب نخ دورفرمان مناسب، برای هر دوختی ضروری است. نخ دور فرمان نقش مهمی در استحکام، طول عمر و زیبایی دور فرمان خودرو دارد. دقت و توجه به جنس و زیبایی پارچه دور فرمان، نباید باعث غفلت از انتخاب نخ دوخت دور فرمان مناسب شود.

اغلب دور فرمان های دوختنی موجود در بازار، از جنس چرم هستند. چرم به دلیل ضخامت زیاد و جنس محکم و خاص خود به نخ مخصوص برای دوختن نیاز دارد. نخ دوخت دور فرمان باید بتواند به راحتی از سوراخ هایی که سوزن ایجاد می کند، عبور کند. در مقاله جامعی بصورت تصویری به آموزش دوخت دورفرمان پرداخته شده است پیشنهاد می کنیم این مقاله را از دست ندهید.

استحکام، میزان کشش و ضخامت نخ دور فرمان باید متناسب با ضخامت پارچه ی چرمی دور فرمان باشد. اگر نخ دوخت دور فرمان از کیفیت لازم برخوردار نباشد، بعد از مدت کمی پاره می شود. نخ دور فرمان باید زیبا باشد و به دور فرمان جلوه ی قشنگی بدهد.

انواع نخ دوخت دور فرمان:

از دو نوع نخ دوخت دور فرمان بیشتر استفاده می شود:

نخ کتان موم شده از جمله نخ مناسب برای دوخت پارچه چرم است.

نخ کتان موم شده:

این نخ به عنوان نخ دوخت دور فرمان نسبت به بقیه، متداول تر است. این نوع نخ در برابر پوسیدگی مقاوم و ضد آب است. نخ کتان موم شده، محکم و ضد سایش است. این نوع نخ، انعطاف پذیری پایینی دارد که برای دوخت چرم بسیار مناسب است. موم اندود بودن این نخ، باعث براق و درخشان بودن آن شده است. این ویژگی، پس از دوخت، زیبایی خاص و چشم نوازی به دور فرمان می دهد.

اگر علاقه مند هستید اطلاعات بیشتری در مورد نخ داشته باشید ما ویکیپدیا را پیشنهاد می کنیم.

نخ نایلون یا نخ جراحی نوع دیگری از نخ برای دور فرمان خودرو است.

نخ نایلون بدون بافت:

این نخ انتخاب خوبی برای نخ دوخت دور فرمان است. نخ نایلون به دلیل استحکام و دوام، بسیار شناخته شده است. به همین دلیل برای پارچه های ضخیم و چرمی، مناسب است. ماده استفاده شده در این نخ نوعی رزین است و خاصیت ضد اصطکاکی به آن داده است که برای دوخت دستی چرم، بسیار مناسب است.

نام دیگر این نخ، نخ جراحی یا نخ بخیه نیز هست.