تحول درصنعت خودروسازی به کمک فن آوری اطلاعات بخش ۳

سیستم‌های ارتباط با خودروی مایکرسافت و اپل با نام Microsoft in the Car و Apple Car Play

 

 

اخیراً برخی از کمپانی‌ها همچون انویدیا و کوالکام، به عرضه‌ی تراشه‌هایی مخصوص استفاده در خودروها پرداخته‌اند، اما این همه‌ی ماجرا نبوده و اپل و مایکروسافت نیز سیستم‌هایی را به منظور اتصال ابزار‌های قابل‌حمل مبتنی بر سیستم‌‌عامل‌های خود برای استفاده در خودروها عرضه کرده و نمایش داده‌اند.

از این پس کاربران باید با منوهای پیچیده و گیج‌کننده‌ی حال حاضر مورد استفاده در خودروها خداحافظی کرده و رابط‌کاربری مشابهی را شبیه آنچه که در تلفن‌های‌هوشمند خود استفاده می‌کنند، در خودروها می‌ببینند.

خودروها نیز همچون تلفن‌های‌هوشمند و تبلت‌ها، از دستورات لمسی مشابهی بهره برده و با استفاده از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های شناخته شده، خطرات ناشی از استفاده از سیستم رایانه‌ای خودرو را کاهش می‌دهند.

همچنین علاوه بر این مورد، کاربران فادر خواهند بود تا براحتی تلفن‌هوشمند خود را به خودرو متصل کرده و از قابلیت‌ها ابزارهوشمند خود به سهولت استفاه نمایند؛ از این‌رو می‌توان با استفاده از سیستم‌هایی نظیر ارسال پیامک با گفتار، خواندن پیامک‌های دریافت شده و بسیاری از ویژگی‌های دیگر، خطرات ناشی از برهم‌خوردن تمرکز در رانندگی را کاهش داد.

اخیراً خودروسازان علاقه‌ی وافری به استفاده از فناوری‌های نوین و رایانه‌ای در محصولات خود نشان داده‌اند.

بسیاری از خودروسازان درصدد عرضه‌ی سیستم‌های رانندگی هوشمند خود حداکثر تا سال ۲۰۲۰ میلادی هستند.

مطمئناً از لحاظ ظاهری خودروها سیر پیشرفت طبیعی خود را طی می‌کنند؛ اما احتمالاً در ده سال آینده دیگر نیازی به رانندگی در خوردرو نداشته باشیم؛ چراکه خودروها با استفاده از فناوری‌های چون رابطه با یکدیگر، سیستم‌هوشمند رانندگی، نقشه‌خوانی و غیره، خود رانندگی کرده و ما را به مقصد خواهند رساند.