کمپانی باواریایی بی‌ام‌دبلیو با معرفی خودروی مفهومی i8 خود، صنعت خودروسازی را با مفاهیم جدید از ترکیب فناوری‌های نوین و خودروها آشنا کرد. این نمونه‌ی مفهومی، دارای ویژگی‌هایی چون صرفه‌جویی در مصرف سوخت و فناوری‌های ارتباطی است؛ اما یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های استفاده از فناوری‌های روز ابزار‌های قابل‌حمل در سوئیچ این خودرو است که کاربردهای دیگری را به آن اضافه کرده است. این سوئیچ علاوه بر برخورداری از قابلیت‌های همیشگی یک سوئیچ، قادر است تا راننده‌ی خودرو را بدون نیاز به بودن در داخل خودرو، از میزان سوخت و انرژی الکتریکی باقی مانده آگاه سازد. همچنین با استفاده از امکانات تعبیه شده می‌توان به برخی از قابلیت‌های خودرو دسترسی یافته و آن‌ها را بدون نیاز به بودن در خودرو تغییر داده و مورد استفاده قرار داد.
تحول درصنعت خودروسازی به کمک فن آوری اطلاعات بخش پنجم

سوئیچ مدرن بی‌ام‌دبلیو i8

در این مطلب به بررسی فناوری برتر صنعت خودروسازی خواهیم پرداخت که پتانسیل تحول این حوزه‌ از صنعت را در صورت بکارگیری خواهد داشت.

کمپانی  بی‌ام‌دبلیو با معرفی خودروی مفهومی i8 خود، صنعت خودروسازی را با مفاهیم جدید از ترکیب فناوری‌های نوین و خودروها آشنا کرد.

این نمونه‌ی مفهومی، دارای ویژگی‌هایی چون صرفه‌جویی در مصرف سوخت و فناوری‌های ارتباطی است.

یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های استفاده از فناوری‌های روز ابزار‌های قابل‌حمل در سوئیچ این خودرو است که کاربردهای دیگری را به آن اضافه کرده است.

این سوئیچ قادر است تا راننده‌ی خودرو را بدون نیاز به بودن در داخل خودرو، از میزان سوخت و انرژی الکتریکی باقی مانده آگاه سازد.

همچنین می‌توان به برخی از قابلیت‌های خودرو دسترسی یافته و آن‌ها را بدون نیاز به بودن در خودرو تغییر داده و مورد استفاده قرار داد.

 

تحول درصنعت خودروسازی به کمک فن آوری اطلاعات بخش پنجم

اخیراً خودروسازان علاقه‌ی وافری به استفاده از فناوری‌های نوین و رایانه‌ای در محصولات خود نشان داده‌اند.

بسیاری از خودروسازان درصدد عرضه‌ی سیستم‌های رانندگی هوشمند خود حداکثر تا سال ۲۰۲۰ میلادی هستند.

مطمئناً از لحاظ ظاهری خودروها سیر پیشرفت طبیعی خود را طی می‌کنند.

اما احتمالاً در ده سال آینده دیگر نیازی به رانندگی در خوردرو نداشته باشیم.

چراکه خودروها با استفاده از فناوری‌های چون رابطه با یکدیگر، سیستم‌هوشمند رانندگی، نقشه‌خوانی و غیره، خود رانندگی کرده و ما را به مقصد خواهند رساند.