تالیسمن
تالیسمن، اسطوره ی زیبای رنو

تالیسمن ، خودرویی که احتمالا شما نیز به تازگی آن را در خیابان ها یا نمایشگاه های ماشین دیده اید. خودرویی زیبا و جذاب که نظر هر ببننده ای را جلب می کند.
خودروساز فرانسوی به طور رسمی از جایگزین مدل های لتیتود و لاگونا رونمایی کرد. نام تجاری تالیسمان اولین بار در سال ۲۰۱۳ در میان محصولات کمپانی دیده شد اما طی سال های اخیر با محبوبیت چندانی مواجه نشد و این موضوع سبب شد تا رنوتصمیم بگیرد تا شکل و شمایلی امروزی و رسمی تر به سدان خود بدهد و آن را بار دیگر روی خط تولید بیاورد با این تفاوت که این بار تالیسمان به عنوان نماینده بلند پرواز و زیبای رنو در کلاس سدان در بازارهای جهانی حضور خواهد داشت.

 

تالیسمان که بدنه پهن‌تری در مقایسه با مدلهای قبلی و امکانات الکترونیکی مانند تبلت کنترل خودرو و فناوری کمک به پارک و همچنین فضای داخلی بیشتری دارد، با مدلهای پاسات فولکس واگن و موندئوی فورد موتور رقابت خواهد کرد.این خودروساز فرانسوی در تلاش برای سودآوری بیشتر قصد دارد رنو را به یک برند سطح بالا ارتقا دهد و این تلاش شامل طراحی ظاهر شیک‌تر و فضای داخلی بیشتر است. رنو همچنین قصد دارد خودروهای اسپورت آلپین را پس از دو دهه بازگرداند.

نمای داخل خودرو تالیسمن
نمای داخل خودرو تالیسمن

 

الیسمان روی پلتفرم CMF و با طراحی جسورانه تر نسبت به سدان های گذشته رنو تولید خواهد شد. از نظر ابعاد تالیسمان ۴٫۸۵ متر طول , ۱٫۸۷ متر ارتفاع و ۱٫۴۶ متر عرض دارد. ضمن این که فاصله دو محور ۲٫۸۱ متر است که این اعداد نشان دهنده ابعاد مناسب خودرو به عنوان یک سدان نیمه لوکس هستند. پنجره مشبک جلوی خودرو همان طرح آشنایی را دارد که در سایر مدل های کمپانی دیده بودیم اما تلفیق و اتصال آن با چراغ های LED و همچنین گرافیک جذاب خود چراغ ها با طرح C شکل و یکسره ای که دارند چهره ای شیک به جلوپنجره تالیسمان بخشیده اند.

درخشندگی لاستیک، تمیزکنندگی، جلوگیری از ترک خوردن لاستیک

این موارد بخشی از نقاط مثبت اسپری لاستیک AF است. این محصول مطئن و امتحان پس داده می تواند به کلی لاستیک خودرو تان را نو کند. برای بررسی این اسپری الان این محصول را بررسی کنید.
کلیک کنید

همانند جلوی خودرو , چراغ های پشت نیز از طرح قابل قبولی برخوردارند. چراغ هایی نازک و تیز کشیده شده تا نزدیک لوگو که کمتر در سابقه رنو به چشم می خورد در کنار طراحی صندوق و اگزوزها , توانسته هارمونی خاصی به پشت خودرو بدهد. در داخل خودرو فضای پای عقب در حدود ۲۶۲ میلی متر و فضای سر ۸۸۵ میلی متر است که برای این سگمنت خودرویی بسیار قابل قبول است. همچنین برای سرنشینان جلو ی نیز صندلی های ۱۰ حالته با قابلیت ماساژ , سیستم گرمایی و حافظه تعبیه شده.

 

تالیسمن
تالیسمن

 

رنو Talisman با موتور های بنزینی و توربوشارژر TCe 150 و TCe 200 با گیربکس ۷-سرعته دو کلاچه عرضه خواهد شد. در قسمت دیزل شاهد دو موتور dCi 110 و dC 130 هستیم که قابلیت سفارش در دو نوع ۶-سرعته و ۷-سرعته را خواهند داشت. همچنین یک موتور توئین توربودیزل dCi 160 با گیربکس ۷-سرعته دو کلاچه نیز در لیست انجین های تالیسمان دیده می شود.