بی ام و Z4
بی ام و از نسل جدید Z4 خود رونمایی کرد، مدلی مفهومی از یک یوز

همه ما از کودکی با BMW یا به قول خودمان بی ام و آشنایی داریم و عاشقش بودیم. این کمپانی در جدیدترین رویداد Pebble Beach از خودروی کانسپت Z4 خود رونمایی کرد که در واقع خیلی بیش از یک طرح کانسپت است. مدیر طراحی بی ام و گفت: این یک اشاره است. یک اشاره بسیار نزدیک به آن چیزی که سال آینده برای تولید آماده خواهد شد.

حال برسیم به بررسی این خودرو زیبا که قرار است به زودی با همکاری شرکت تویوتا با طراحی زیباتر و پویاتر تولید شود:
جلوپنجره کلیوی شکل، چیزی که مارا یاد بی ام و می اندازد. قسمت جلوی اتوموبیل طبق سنت قدیم به همان شکل سابقش طراحی شده. برای اینکه جذابیت بیشتر و همچنین زیبایی و دوام بیشتر خودرو آلمانی را نشان دهد این جلو پنجره از کروم ساخته شده است. ورودی های بزرگ در طرفین سپر و همچنین تیغه های بزرگ روی سپر برای افزایش ضریب آیرودینامیکی به کار برده شده که علاوه بر کارایی باعث شده که اسپرت بودن Z4 حذف شود.

 

بی ام و Z4
بی ام و Z4

 

من وقتی به طراحی قسمت جلو این Z4 جدید دقت میکنم، فرم چراغ های جلو و طراحی بدنه من را یاد طراحی سری محصولات جگوار F تایپ می اندازد که شاید در رابطه با شما صادق نباشد. لطفا نظرتون را راجع به این موضوع در قسمت نظرات بیان کنید. آیا شما هم همین نظر را دارید و به نظرتون آیا این یک مشکل و عیب در طراحی این کانسپت جدید هست یا خیر؟

بی ام و Z4
بی ام و Z4

 

وقتی که به داخل کابین میرویم شاهد ترکیبی از طراحی ساده و مدرن هستیم که به زیبایی هرچه تمام تر و بدون نقص بر روی کانسپت Z4 پیاده شده است. با ترکیب رنگ بندی متفاوت قسمت راننده و قسمت شاگرد سعی شده تفاوتی ایجاد شود و قرینگی همیشه خودرو ها را هرچند در حد کم از بین برده است.  پس از آن غربیلک فرمان می‌تواند یکی از مولفه‌های پیشرفته این خودرو باشد که از روی ماشین‌های کانسپت و آینده نگر الگوبرداری شده است و سپس به کنسول مرکزی نسبتاً ساده خواهیم رسید که در بالاترین قسمت آن یک صفحه نمایشگر لمسی قرار گرفته است. به بیانی ساده‌تر، این خودروی مفهومی در کنار بی ام و سری ۸، اولین نگاه از نسل‌های آینده را به مخاطبان خود نشان می‌دهند که برای تحقق آنان مراحل چندانی باقی نمانده است.

 

همانطور که انتظار می‌رفت، از مشخصات فنی این خودرو هیچگونه اطلاعاتی ارائه نشده است، اما باتوجه به برنامه ریزی BMW برای حضور در نمایشگاه‌های فرانکفورت، لس آنجلس و دیترویت، می‌توان به ارائه اطلاعات بیشتر در رابطه با این خودرو امیدوار بود.