بی ام و
خودرو تمام الکتریکی BMW I5 در حال آمدن به نمایشگاه فرانکفورت است

BMW در حال کار بر روی یک خودرو تمام الکتریکی است. هفته آینده در نمایشگاه فرانکفورت یک کانسپت جدید وجود خواهد داشت. آنها برای این خودرو نامی انتخاب نکرده اند، اما زمانی که ما آن را I5 نامگذاری کردیم، آنها فقط لبخند زدند و گفتند: “این فقط یک ایده است”.

ما ماشین را در حال حاضر دیده ایم، اما روی کاغذ. این یک خودرو با اتاق چهار درب با یک صندوق عقب است. برای روشن شدن این موضوع، iNEXT نیست، که خودروی متفاوتی است که در سال ۲۰۲۱ به عنوان خودرو بدون راننده عرضه می شود.

در عوض “i5” یک ماشین اصلی تر است. چرا BMW چندین سال برای راه اندازی آنچه در مدل Tesla Model 3 یا رقیب Model S است، زمان صرف می کند؟ Klaus Fröhlich رئیس تحقیق و توسعه BMW  فقط می گوید BMW می خواهد از سرمایه گذاری پول دربیاورد.

پس از آنکه همه شرکت هایش از زمان مینی در سال ۲۰۰۹ خودروهای الکتریکی را تولید کرده اند BMV نسل پنجم از باتری و موتورها را تولید کرد.

Fröhlich می گوید طراحی I5 به شدت تحت تأثیر مفهوم Vision Next 100 از سال ۲۰۱۶ است (تصویر بالا). او به داستان I8 اشاره می کند. در اصل یک کانسپت خالص با هیچ قصد تولید وجود داشت، به نام Vision EfficientDynamics. کارفرمایان به شدت تحت تأثیر قرار گرفتند و می خواستند آن را تبدیل به تولید کنند، و بنابراین مهندسان هر کدام از اینها را تحمل می کردند تا آنچه را که اکنون به آن I8 می گویند تبدیل کنند.

 

بی ام و

 

فن آوری اصلی که برای ایجاد ‘i5’ نیاز است باتری می باشد. طراحان می خواستند برای دیدن سبک جذاب این خودرو متفاوت طراحی شود، برای اینکار باید یک ماده شیمیایی بسیار پرانرژی داشته باشیم. BMW اکنون مطمئن است که سلولهای مناسب را برای انجام این کار توسعه دارد.

هارالد کروگر، مدیر عامل شرکت BMW، امروز اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۵ گروه حداقل ۱۲ خودروی مستقل جدید را خواهد داشت. این شامل i5، iNEXT، یک موتور الکتریکی X3 در سال ۲۰۲۰، یک موتور الکتریکی مینی (۲۰۱۹) و یک موتورسیکلت است.

 

گالری تصاویر بی ام و I5