تحول درصنعت خودروسازی به کمک فن آوری اطلاعات بخش 4 - رانندگان پیش از رسیدن به چراغ راهنمایی آتی، می‌توانند از وضعیت آن مطلع شده و در نتیجه سرعت خود را با توجه به آن تنظیم نمایند. این سیستم از طریق اتصال به شبکه‌ی چراغ‌های راهنمایی شهر تغذیه شده و اطلاعات کافی در مورد چراغ راهنمایی پیش رو را با توجه به مسیر در حال حرکت برای راننده نمایش می‌دهد. این سیستم قادر است تا زمان قرمز بودن چراغ را در قالب یک زمان‌سنج کاهش برای راننده نمایش دهد تا از این طریق رانندگان در مسیر یا پشت چراغ قرمز قادر به مدیریت سرعت و زمان مورد نیاز برای گذر از مسیر، به رانندگی بپردازند.
تحول درصنعت خودروسازی به کمک فن آوری اطلاعات بخش ۴

سیستم اطلاع‌رسانی چراغ‌های راهنمایی آئودی

پیش‌‌تر نیز در مورد سیستم اطلاع‌رسانی چراغ‌های راهنمایی آئودی مطلبی را در زومیت خواندید. براساس اطلاعات منتشر شده در مورد این سیستم، رانندگان پیش از رسیدن به چراغ راهنمایی آتی، می‌توانند از وضعیت آن مطلع شده و در نتیجه سرعت خود را با توجه به آن تنظیم نمایند. این سیستم از طریق اتصال به شبکه‌ی چراغ‌های راهنمایی شهر تغذیه شده و اطلاعات کافی در مورد چراغ راهنمایی پیش رو را با توجه به مسیر در حال حرکت برای راننده نمایش می‌دهد. این سیستم قادر است تا زمان قرمز بودن چراغ را در قالب یک زمان‌سنج کاهش برای راننده نمایش دهد تا از این طریق رانندگان در مسیر یا پشت چراغ قرمز قادر به مدیریت سرعت و زمان مورد نیاز برای گذر از مسیر، به رانندگی بپردازند.

اخیراً خودروسازان علاقه‌ی وافری به استفاده از فناوری‌های نوین و رایانه‌ای در محصولات خود نشان داده‌اند. بسیاری از خودروسازان درصدد عرضه‌ی سیستم‌های رانندگی هوشمند خود حداکثر تا سال ۲۰۲۰ میلادی هستند. مطمئناً از لحاظ ظاهری خودروها سیر پیشرفت طبیعی خود را طی می‌کنند؛ اما احتمالاً در ده سال آینده دیگر نیازی به رانندگی در خوردرو نداشته باشیم؛ چراکه خودروها با استفاده از فناوری‌های چون رابطه با یکدیگر، سیستم‌هوشمند رانندگی، نقشه‌خوانی و غیره، خود رانندگی کرده و ما را به مقصد خواهند رساند. در ادامه به بررسی پنج فناوری برتر صنعت خودروسازی خواهیم پرداخت که پتانسیل تحول این حوزه‌ از صنعت را در صورت بکارگیری خواهند داشت.